Rondje om de bavo 29 maart 2015

04-03-2015 

De oorsprong, van het rondje om de BAVO, ligt kort na de 2010 editie van Haarlem Culinair. Een aantal deelnemers waren bij elkaar gekomen om het evenement door te spreken. Daar kwam eigenlijk uit naar voren dat we een geweldig evenement hadden gedraaid maar dat het wel jammer was dat je als ondernemer, op zo'n druk evenement, bijna niet je eigen restaurant kan promoten. Je kunt namelijk niet de sfeer uit je eigen restaurant op een andere locatie overbrengen. Daar wilde we iets aan doen. Het idee bleef leven en steeds weer werd er gedacht aan een rondje langs een aantal deelnemers met gelijkwaardige keuken en uitstraling.

Dat kwam er in de vorm van het rondje om de Bavo. Gewoon de kerk in het midden houden en gezellig met elkaar op stap,voor een hapje en een drankje.

Het eerst volgende rondje staat gepland op 29 maart 2015. Het rondje heeft enrom aan populariteit gewonnen en de kaarten vliegen dan ook de deur uit. Vaak is binnen een week of twee het maximale aantal van 360 kaarten verkocht. Koop uw kaarten dus snel bij uw favoriete deelnemer.

Hoe werkt het?

Het concept is eigenlijk heel simpel. We bieden mensen de mogelijkheid om op een zondagmiddag kennis te maken met 8 restaurants rondom de Bavo kerk, in het centrum van Haarlem. Niet iedereen is bij alle restaurants bekend en dat maakt het spannend om op deze wijze toch kennis te maken met een onbekend restaurant.

Elk restaurant biedt de gast een tussengerechtje en een half glaasje wijn. Vooraf kan elke gast bij zijn favoriete restaurant een kaart kopen voor € 45,-. In tegenstelling tot eerdere edities, start een deelnemer nu bij het eerste restaurant na het restaurant waar u de kaart gekocht heeft. Hierdoor eindigt u bij uw bekende restaurant en wellicht wordt u dan nog wel een beetje meer in de watten gelegd.

Zoals gezegd is het volgende rondje gepland op 29 maart 2015. Wij vragen u vriendelijk als starttijd 12.00 uur aan te houden. Dit om ervoor te zorgen dat de restaurants die in de avond nog open zijn de mogelijkheid te bieden om te bouwen en zich voor te bereiden voor het diner en de reguliere gasten.

We verkopen per restaurant maximaal 40 kaarten dus de plekken zijn beperkt. Het moet geen massaal eetfestijn worden. Je moet als restaurant wel je gasten goed kunnen ontvangen en ze overweldigen met je gastvrijheid. Het is ook als deelnemer geen pretje om je door vele andere deelnemers te moeten wringen om je hapje te krijgen. Je moet wel kennis kunnen maken met het restaurant. Dat is de kern.

We hopen u te zien op zondag 29 maart 2015!

Koop uw kaarten snel bij uw favoriete deelnemer!

 

« Terug naar het berichten overzicht.